Compliance officer? Vad är det ens för ett ord? Nja, titlar är egentligen oviktiga för oss.
Vi söker en person som vill använda sin hjärna med hjärtat som kompass. Arbetet som Compliance officer handlar om att vara en motor hos medlemsföretagen och få vår modell att fungera i praktiken. Allt ifrån att utbilda, stötta, ställa krav i upphandlingar till att planera och genomföra arbetsplatskontroller på byggen och driva kontraktsavvikelser. En del av arbetet är också att stötta förändringsresan hos vår medlem så att de stärker sin egen organisations förmåga och bli mindre beroende av oss. En annan del är att bevaka att medlemmarna följer föreningens stadgar.
I arbetet ingår många kontakter med projektledare och chefer samt med byggföretag och entreprenörer. Du behöver både vara ute på byggen, hos medlemsföretagen och på vårt kontor. Du förväntas bidra till vår egen utveckling som organisation med dina kunskaper och lärdomar.
Du ingår i ett team av experter med passion för vår vision men driver mycket arbete självständigt. I arbetet krävs det integritet, drivkraft och relationsskapande och att du är van att arbeta inom byggprojektsammanhang. Det är också viktigt att kunna uttrycka dig sakligt och formellt i text.
Egenskaper för att trivas och lyckas hos oss är:
- Värderingsstyrd: Genuin, inre vilja att skapa rättvisa villkor för företag och människor.
- Eget driv och vilja lära dig mycket genom eget arbete och ta hjälp av oss andra.
- Integritet och mod för att kunna hantera sekretess och stå fast vid beslut trots motstånd.
- Vi vill gärna ha en samlande kraft och en relationsbyggande kollega i gruppen.
Kompetenser som vi tror är värdefulla att ha med sig:
- Förståelse och gärna vana att arbeta med byggentreprenader och byggavtal.
- Förmåga att kunna kommunicera på formellt och korrekt skriftspråk på svenska.
- Erfarenhet från arbete i eller nära offentlig verksamhet.
- Erfarenhet av en uppföljande roll såsom revision, controlling eller leverantörsuppföljning.
Är du också vår ekonom?
Vi funderar på att ta in ekonomifunktionen in-house istället för att köpa in den som tjänst. Det avser löpande redovisning, controlling, löneadministration samt bokslut och revisionsstöd. Om vi får rätt sökande kan denna roll komma att delas så att cirka 20% av tjänsten läggs på ekonomi. I så fall kommer du att tillsammans med VD fungera som ekonomiansvarig hos oss.
Vi märker att vi är bäst när vi träffas regelbundet, därför är arbetet förlagt på plats, men möjlighet finns att arbeta hemifrån någon gång i veckan.
Placering: vårt kontor på Södermalm i Stockholm (resor kan förekomma)
Omfattning: Heltid under 1 år med möjlighet till att tjänsten övergår till tillsvidareanställning
Anställningsform: tidsbegränsad eller konsultuppdrag
Om du är intresserad efter att ha läst ovanstående så tar vi gärna emot en kortare ansökan (cv och ett kort brev per e-post). I ansökan behöver du svara på dessa frågor:
- Varför vill du arbeta för Rättvist byggande?
- Vad är det hos dig som gör att du skulle passa i denna yrkesroll?
- Vad innebär ”rättvisa villkor” för dig? (max 100 ord)
Det kan tillkomma ett enklare arbetsprov under rekryteringsprocessen.
Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
Ansökan
Vi tar emot ansökningar via LinkedIn.
Ansökningsdatum:
Vi gör urval löpande så skicka in ansökan så snart du kan, dock senast den 28 februari.